Maksud Kedai Runcit Dalam Bahasa English

Kedai runcit biasanya menjual makanan mentah kering seperti beras dan tepung serta pelbagai barangan keperluan rumah lain. Dalam beberapa konteks ia boleh dianggap sebagai kegiatan santai dan juga kegiatan ekonomi.

Pin On Bahasa Bahasa Melayu

Contextual translation of kedai runcit jalan bahagia into English.

Maksud kedai runcit dalam bahasa english. Share this on WhatsApp. Kedai Runcit biasanya terletak di lot kedai di dalam estet perumahan dan mudah didatangi daripada kawasan perumahan yang berhampiran. Kopi kedai tempat minuman kuih dll dijual.

Human translations with examples. Grocery store tickled feelings. 11 visitors have checked in at Kedai Runcit Pantai Dalam.

Human translations with examples. Minyak kedai tempat minyak dijual. Maksud saya jika kedudukan kedai runcit terletak di kawasan pendalaman jumlah permintaan kepada barang keperluan harian adalah penyumbang terbesar kepada keuntungan perniagaan kedai runcit.

Membeli-belah adalah kegiatan di mana pelanggan menyemak imbas barang-barang atau perkhidmatan yang tersedia dikemukakan oleh satu atau lebih perniagaan yang memperdagangkan atau menjual barangan yakni kedai atau peruncit dengan niat untuk membeli pilihan yang sesuai daripada mereka. Grocery store tickled feelings. Sekiranya kedudukan kedai runcit berdekatan dengan kolej-kolej kediaman pelajar permintaan kepada jenis-jenis barang berkaitan alat tulis makanan segera telco akan.

Sesebuah kedai runcit biasanya mempunyai pelbagai jenis barangan dalam kuantiti yang banyak. Kedai runcit dalam taman Given the COVID-19 pandemic call ahead to verify hours and remember to practice social distancing See what your friends are saying about kedai runcit dalam. Biasaya keuntungan untuk setiap barangan adalah dalam 50 sen ke atas sahaja untuk setiap satu barang yang berjaya dijual.

Aspek lain yang penting dalam perniagaan kedai runcit adalah pengurusan stok barangan yang dijual. UPDATE July 15 2020. Contextual translation of kedai runcit into English.

Minta mereka untuk mengulang cara sebutannya dan bertanyalah kenapa mereka menggunakan perkataan tersebut dalam konteks tertentu. Our Consumer Services Privacy Policy and Enterprise Services Privacy. Lihat kos harga modal dan tambah margin dalam 20 Survey harga barangan di kedai runcit.

Contextual translation of kedai runcit into Malay. Kebanyakan perniagaan runcit meliputi pembelian barangan atau perkhidmatan daripada pengeluar pemborong agen pengimport atau peruncit yang lain dan menjualnya kepada pengguna akhir. Kedai dalam bahasa Inggeris.

Dalam zaman moden tumpuan pelanggan adalah lebih dipindahkan ke arah membeli-belah dalam. Dalam bidang perdagangan peruncit membeli barang atau produk dalam jumlah yang besar daripada pengilang atau pengimport baik secara langsung atau melalui pemborong lalu menjualnya pada jumlah yang lebih kecil kepada pengguna akhir. Contextual translation of apa maksud kinda dalam bahasa melayu into English.

Zik Jun 16 2020 Leave a Comment. Apabila anda berada di dalam kelas Bahasa Inggeris ataupun jika sedang bercakap dengan penutur asl Bahasa Inggeris jangan takut untuk bertanyakan maksud sesuatu perkataan yang anda tidak fahami. Tips untuk margin keuntungan untuk perniagaan kedai runcit adalah.

Kedai Runcit adalah perusahaan kecil yang biasanya dimiliki dan dikendalikan oleh keluarga mereka sendiri. Kedai runcit ialah kedai yang menjual barangan keperluan runcit seperti makanan dan minuman sama ada makan terus ataupun masak di rumah. Bahan makanan basah biasanya dijual di pasar.

Gerai kedai tutup kedai al ikhsan kedai cermin mata semuanya salah saya. Dua elemen utama adalah reka bentuk dan susun atur kedai. Setiap kampung dan taman perumahan akan.

Pengurusan stok barangan yang efisien penting bagi memastikan barangan yang ingin didapati oleh ramai pelanggan ada disediakan dan dalam kuantiti yang sentiasa mencukupi. Contohnya anda boleh menggunakan direktori dalam talian untuk mencari doktor gigi atau doktor berhampiran anda atau kedai runcit terdekat anda untuk mengumpulkan barang yang anda pesan dalam talian. Bangunan tempat barang-barang makanan dll dijual.

Saiz kedai runcit lebih kecil berbanding dengan kedai borong atau pasar borong. Direktori digunakan untuk mencari bukan kedai runcit tetapi juga perniagaan dalam talian. Human translations with examples.

كداي رونچيت ialah sejenis kedai tempat aktiviti jual dan beli barangan runcit kepada pengguna. CARA KORANG MULAKAN BISNES KEDAI RUNCIT. Pajak kedai tempat barang-barang kemas dll digadai atau digadaikan.

Human translations with examples. Strategi perniagaan dalam bisnes kedai runcit Zikri Husaini. Mereka menawarkan keperluan asas seperti barangan kering beras roti makanan dalam tin dan lain-lain.

We have updated our Privacy Policy. Malay language apa maksud kinda meaning in malay. Kain kedai tempat bermacam-macam jenis kain dijual.


LihatTutupKomentar